Сучасні діти - які вони? » Володимирецький ліцей "Колегіум"
Володимирецький ліцей "Колегіум"
24 жов 2012

Сучасні діти - які вони?

 Доросла частина населення в усі часи вважала своїх дітей «важкими», критикувала їх, боролася з їхнім стилем життя та ідеалами. Так, у 20-ті роки минулого століття дорослі називали молодих людей «полум'яною молод­дю», боролися з їхньою розкутістю, яскравим одягом, захопленням саксофонною музикою та джазом.

 У 50-ті роки стурбованість дорослих викликало вже «бите поко­ління» (битники), яке вибрало для себе як протест обмеження й ас­кетизм, надаючи перевагу тезі: «Людина - додаток до верстата». Бути в дорозі для них означало бути вільними та незалежними. Оспі­вуючи романтику простих людських почуттів, вони ставили її як про­тивагу вузькому раціоналізму життя й виробничій тематиці. Старше покоління засуджувало вузькі брюки, твіст, а молодих людей нази­вало «стилягами».

У 60-70-ті роки старше покоління боролося з короткими спід­ницями та захопленням молоді музикою «Бітлз», з довгим волоссям і брюками «кльош», які носила молодь. З'явились електрогітари і ВІА, пацифістські антивоєнні настрої, рок-н-ролл і новий стиль по­ведінки хіппі. У такий спосіб молодь протестувала проти війни, про­ти устрою суспільства, змістом якого були споживання й неможли­вість впливати на свою долю.

У 80-ті роки XX ст. предметом стурбованості старших поколінь стали стилі диско та брейк-данс. Тривогу викликала масовість моло­діжних рухів і напрямів. Крім хіппі з'являються панки, металісти, ро­кери, важка рок-музика і масове захоплення західним стилем життя.

Зараз ці підлітки виросли, стали дорослими і є основними носіями нових демократичних цінностей, діячами ринкової економіки. Вони мають власних дітей.

Тож сьогодні постає запитання: «Сучасні діти — які вони?».

Спробую дати відповідь, хоча знаю наперед, що вона не буде одно­значною. На мою думку, сучасні діти чимось схожі й абсолютно різні.

Сучасні діти - це акселерати, художні натури з високим рівнем уваги, мрійливості. Це люди прагматичні, з високим інтелектом. А високий інтелект - це гарантія того, що такою людиною важко маніпулювати. Однією з найважливіших характеристик їх інтелекту є його пластичність, гнучкість, здатність легко сприймати нову ін­формацію.

Сучасні діти мають досить високий рівень пам'яті, розвинене ло­гічне мислення, високий рівень розвитку образного мислення.

Для сучасних старших школярів характерною є потреба в пізнан­ні самих себе, зумовлена передусім необхідністю повніше, раціо­нальніше використати свої внутрішні можливості з метою реалізації тих підвищених вимог, які висувають до них школа та сім'я.

У сучасних дітей у юнацькому віці формуються деякі нові аспек­ти самосвідомості. Серед них найважливіше значення має самови­значення, тобто прагнення юнаків визначити своє місце в житті, у праці, у суспільстві. Це радує батьків і вчителів. Позиція сучасного підлітка також виражена у прагненні знайти своє місце в сім'ї, в по­діях суспільства, реально оцінювати власні можливості, у прагненні пізнати складний світ людських взаємин, самого себе.

Нинішню молодь найбільше турбують проблеми забруднення навколишнього середовища. Найсерйознішими проблемами випус­кники називають наркотики, голод, загрозу атомної війни та звичай­ні війни.

Сучасні учні наполегливо шукають у своєму оточенні людей з ак­тивною життєвою позицією, відвертих у стосунках. Це період пошуку і створення власного «Я».

І. Павлюк, Веселинівський відділ освіти  Миколаївської обл.

скачать dle 10.4фильмы бесплатно
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми радимо Вам зареєструватись або увійти на сайт під своїм ім'ям.

Додати коментар

І'мя:*
E-Mail:*
Коментар:
Напівжирний Нахилений текст Підкреслений текст Перекреслений текст | Вирівнювання по лівому краю По центру Вирівнювання по правому краю | Вставка смайликів Вставка лінкуВставка захищеного лінку Вибір кольору | Прихований текст Вставка цитати Перетворити вибраний текст з транслітерації в кирилицю Вставка спойлера
Введіть код: *
оновити, якщо не видно коду