Пробне тестування для шестирічок » Володимирецький ліцей "Колегіум"
Володимирецький ліцей "Колегіум"
10 кві 2015

Пробне тестування для шестирічок

1.    Перевірка сенсомоторних здібностей
  Завдання на малювання
2. Дрібна моторика руки
  Завдання: 1. Переписати даний вчителем зразок.
  Завдання: 2. Перемалювати групу крапочок за даним зразком.
                 
3. Пам’ять
   -  зорова
  Завдання: Показати дитині таблицю з різними фігурками.
  Запропонувати уважно роздивитись і запам’ятати.
  Закрити цю таблицю і запропонувати іншу.
  На ній буде більше фігурок, але будуть і ті, що були на першій таблиці.
  Слід їх знайти і показати.
  - слухова
  Завдання: Запропонувати дитині послухати групу слів (10 слів),
  запам’ятати найбільше їх і відтворити в пам’яті.
  В.1: яблуко, ніс, слон, дуб, лампа, галка, книга, машина,
     ворона, молоток.
  В.2: груша, око, лев, береза, окуляри, диван, слива, лелека,
     чашка, ранець.
  В.3: сіно, стіл, ворона, зошит, комп’ютер, годинник, конструктор,
     картина, човен, яблуко.
 
4. Увага
   Завдання: Знайти на малюнку 10 предметів.
 
5. Мислення
   Завдання: 1. Чим подібні і чим відрізняються:
   -  кульбаба і ромашка
   -  ялина і береза
   -  кіт та собака
   -  звірі та люди
   -  тварина і рослини
   Завдання: 2. Три подружки: Таня, Галя, Іра. Іринка вища за Галю, Таня нижча за Галю. Яка дівчинка найвища, найнижча?
 
6. Особливості сприйняття
   Завдання: Спочатку обговорити вступні завдання, потім повідомити,
   що треба вказати, з яких саме частинок складено дану фігуру.
   (Запропонувати фігуру).
 
7. Стан готовності до математики
   1. Сприйняття і розрізнення чисел, володіння лічбою
   * розрізняє цифри і рахує до 10 і назад - 2 бали
 
   * розрізняє цифри і рахує до 10         - 1 бал
   * не рахує і не розрізняє цифр          - 0 балів
  2. Найпростіші арифметичні дії – 1 бал.

  3. Порівняння чисел – 1 бал

 

 

Тести і вправи для майбутніх першокласників

 

Навіщо проводять співбесіди під час вступу до школи? В одному випадку це робиться при відборі найбільш підготовлених дітей в спецшколу. У іншому - для розподілу дітей по класах з різним ступенем інтенсивності навчання - від "класів вирівнювання" до класів, в яких діти вчаться за прискореною програмою. Співбесіда дає можливість визначити, наскільки малюк підготовлений до шкільного життя, прогнозувати його успіхи. І чим краще готова дитина до змін, пов'язаних зі школою, тим спокійніше і легше проходитиме його адаптація. 

 

Чи готовий малюк до школи

Ви вже чули, як готувалися до цього випробування ваші знайомі, друзі, але результат іспиту інколи виявлявся для них неочікуваним і образливим. Одна з причин невдачі ховається в тому, що в обстановці співбесіди діти губляться, не встигають укластися в строк, відволікаються або не можуть зосередитися.

Причини цього потрібно обов'язково визначити, бо загалом семирічне дитя здатне поставити мету, вирішити, намітити план дії, реалізувати його, докласти певних зусиль для подолання перешкод.

З нашою допомогою ви могли б провести удома своєрідну "репетицію" іспиту. Проте ми не пропонуємо вам універсальну шпаргалку, в точності співпадаючу із завданнями, які будуть на іспиті. Та це і неможливо, адже в кожній школі свої вимоги.

Методики, які використовуються для визначення готовності до школи існують різні.

 

Але перш ніж розповісти про деякі з них, давайте умовимося:

- не займайте позицію перевіряючого, не змушуйте дитину до роботи. Утримайтеся від фраз типу: "Ось я зараз перевірю, чи візьмуть тебе в школу", набагато краще сказати: "Давай разом поглянемо, як ти умієш займатися".

- якщо дитина з якоїсь причини відмовляється від роботи, відкладіть її на інший час;

- малюк обов'язково має бути у хорошому настрої. Якщо він зайнятий цікавою грою, захоплений, дайте йому можливість її закінчити;

- на успіхи і невдачі дитини реагуйте стримано, рівно, доброзичливо. Не фіксуйте його увагу на помилках. Якщо "учень" не впорався із завданням, підтримайте його, наступного разу у нього обов'язково все вийде;

- не намагайтеся виконати відразу всю роботу цілком, це важко. Оптимальна тривалість роботи - 15-20 хвилин. Проте час заняття може змінюватися залежно від стану дитини;

- дитина не повинна все робити лише на "відмінно". Є показники першочергові і другорядні, ті, що заповняться в процесі навчання.

Тому не робіть висновків, що далеко йдуть, з результатів і пам'ятайте: жоден тест не дає стовідсоткового прогнозу успіху або невдачі, він лише підказує, на що потрібно звернути увагу.

 

Вправа на розвиток довільної уваги

Дитяті дають аркуш паперу, кольорові олівці і просять намалювати в ряд 10 трикутників. Коли ця робота буде завершена, дитину попереджають про необхідність бути уважним, оскільки інструкція читається лише один раз. "Будь уважним, заштрихуй червоним олівцем третій, сьомий і дев'ятий трикутники". Якщо дитина перепитує, відповісти - хай робить так, як зрозумів. Якщо дитя впоралося з першим завданням, можна продовжити роботу, поступово ускладнюючи завдання.

 

Вправа на розвиток спостережливості

Запропонуєте дитині гру: "Уважно оглянь кімнату і знайди предмети, в яких є круг, коло". Малюк називає предмети - годинник, основа олівця, вимикач, ваза, столик. Можна провести цю гру у формі змагання для групи дітей, придумуючи аналогічні завдання.

 

Гра на розвиток пам'яті

У цю гру можна грати з дитям, наприклад, під час тривалих поїздок. Дорослий починає цю гру і говорить: "Я поклав в мішок яблука". Наступний гравець повторює сказане і додає що-небудь ще: "Я поклав в мішок яблука і банани". Третій гравець повторює всю фразу і додає що-небудь від себе. Можна просто додавати по одному слову, а можна підбирати слова за алфавітом.

 

Гра для тренування мислення і кмітливості "Як це можна використовувати?"

Запропонуєте дитяті гру - знайти якомога більше варіантів використання будь-якого предмету. Наприклад, ви називаєте слово "олівець", а малюк придумує, як його можна використовувати - писати, малювати, використовувати як паличку, указку, градусник для ляльки, вудку і так далі.

 

Тест "Безглуздості" - для оцінки образно - логічного мислення

Покажіть малюкові картинку, на якій намальовані різні безглуздості і попросіть його уважно розгледіти картинку і сказати, що намальоване неправильно. Попросіть дитину пояснити, що саме невірно в цих безглуздих ситуаціях. На все завдання відводиться 2 хвилини. Добре, якщо маля за цей час відмітить більше 8 безглуздостей.

 

Тест для майбутніх першокласників:

- Назви своє прізвище, ім'я, по батькові;

- Скільки тобі років? А скільки буде через рік? А через два?

- Як звуть твоїх батьків?

- Вранці ти снідаєш, а вдень...?

- Порівняй літак і птицю. Що у них спільного, чим відрізняються?

- Футбол, гімнастика, теніс, плавання - це...?

- Що потрібно зробити, щоб вода в чайнику закипіла?

- Ніж, що це? Велосипед, що це? Кілограм, що це?

- Порівняй квадрат і прямокутник. Що у них спільного, чим відрізняються? Які ще геометричні фігури ти знаєш?

- У якій країні ти живеш? Яка твоя адреса?

- Береза, дуб, осика - це...?

- Яких домашніх, диких тварин ти знаєш? Чому їх так називають?

- У корови - теля, у собаки - ..., у коня - ...?

- Чому раніше, ніж пройде поїзд, опускається шлагбаум?

- Огірок, помідор, морква, буряк - це ...?

Подивіться, з якою групою питань дитині вдалося впоратися менш успішно, і приділіть цій стороні словникового мислення особливу увагу.

 

Одною з найбільш доступних і поширених методик тестування готовності дитини до навчання в школі є тест Керна-Йірасека.

Він складається з трьох завдань:

- намалювати фігуру людини;

- скопіювати невелику фразу;

- скопіювати 10 крапок, розташованих одна під одною на рівній відстані по вертикалі та горизонталі.

Підготуйте чистий аркуш паперу, олівець, дві картки із завданнями. На одній з них чорним фломастером (не дуже товстим) потрібно написати фразу "Він їв суп", вертикальний розмір букв -1 см, а заголовної -1,5 см. На другій картці потрібно змалювати 10 крапок, відстань між крапками по вертикалі і горизонталі -1 см, діаметр крапок -2 мм. При виконанні першого завдання говоріть дитині: "Намалюй тут (на чистому аркуші) будь-якого чоловічка, дядьку як умієш". Діти часто ставлять багато додаткових питань, на них краще відповісти: "Малюй як умієш". Можна підбадьорити дитину, якщо вона не впевнена.

Після того, як дитя закінчить малювати, потрібно перевернути аркуш і дати наступне завдання: "На цій картці щось написане, ти ще не умієш писати письмовими буквами, тому постарайся змалювати як можна точніше у верхній частині аркуша" (картку із завданням потрібно покласти перед дитиною). Потім запропонуйте в нижній частині аркуша намалювати крапки.

Кожне завдання оцінюється за п‘ятибальною шкалою, причому 1 - краща оцінка, а 5 - гірша.

Критерії оцінки зображення людини: 1 бал ставиться тоді, коли у фігури є голова, шия, тулуб, руки і ноги, на голові - волосся, на обличчі - очі, ніс, рот, є ознаки одягу, а 5 балів - коли на малюнку "щось" головоноге.

При оцінці фрази 1 бал ставиться, коли фраза скопійована досить точно, 2 бали – речення можна прочитати, 3 бали - можна прочитати не менше 4 букв, 4 бали - із зразком схожі хоч би дві букви, зберігається видимість письма, 5 балів - карлючки.

При оцінці змалювання крапок: 1 бал - досить точне відтворення зразка, але можливе збільшення або зменшення фігури при дотриманні симетрії по вертикалі і горизонталі; 2 бали - можливе незначне порушення симетрії, допустиме зображення кружків замість крапок; 3 бали - група крапок мало відповідає зразку, порушена симетрія, можлива більша або менша кількість крапок; 4 бали - крапки розташовані купчасто, але нагадують будь-яку геометричну фігуру; 5 балів - карлючки.

Оцінки виконання кожного завдання підсумовуються. Готова до школи дитина отримує, як правило, від 3 до 9 балів. Як бачите, діапазон досить широкий і тому не хвилюйтеся, якщо вважаєте, що не можете точно поставити оцінку. Тест Керна-Йірасека дає уявлення про рівень загального розвитку дитини, просторове сприйняття, здібності до копіювання, а також про ступінь розвитку зорово-моторної координації - все це необхідне при навчанні дитини в школі.

 

Тест, за допомогою якого можна визначити, чи хоче малюк іти до школи і що його там приваблює:

1.     Якби були дві школи - одна з уроками російської мови, математики, читання, співу, малювання і фізкультури, а інша лише з уроками співу, малювання і фізкультури, - в якій з них ти хотів би вчитися?

2.     Якби були дві школи - одна з уроками та перервами, а інша лише із перервами і жодних уроків, - в якій з них ти хотів би вчитися?

3.      Якби були дві школи - в одній ставили б за хороші відповіді оцінки, а в іншій давали б солодощі і іграшки, - в якій з них ти хотів би вчитися?

4.     Якби були дві школи - в одній можна вставати лише з дозволу вчительки і піднімати руку, якщо ти хочеш щось запитати, а в іншій можна робити на уроці все що хочеш, - у якій з них ти хотів би вчитися?

5.     Якби в класі у вас захворіла вчителька і директор запропонував би її замінити іншою вчителькою або мамою, кого б ти вибрав?

6.     Якби були дві школи - в одній задавали б уроки додому, а в іншій ні, - в якій з них ти б хотів вчитися?

7.     Якби мама сказала: "Ти у мене ще зовсім маленький, тобі важко вставати, робити уроки. Залишайся в дитячому садку, а в школу підеш на майбутній рік", - погодився б ти з такою пропозицією?

8.     Якби мама сказала: "Я домовилася з вчителькою, що вона ходитиме до нас додому займатися з тобою. Тепер тобі не доведеться ходити вранці в школу", - погодився б ти з такою пропозицією?

9.     Якби твій друг (подружка) запитав, що тобі більш всього подобається в школі, що б ти йому відповів?

Проаналізуйте відповіді дитини. За кожну правильну відповідь дається 1 бал, за неправильну - 0 балів. Якщо маля набрало 5 балів і більше, можна сміливо сказати, що він внутрішньо готовий до школи.

Добре було б простежити за тим, як грає ваше дитина з іншими дітьми, чи уміє грати "за правилами" не лише з однолітками, але і з дорослими.

         Якщо результати тестування вас чогось бентежать, зверніться за допомогою до фахівців. Можливо, у вашому дитячому садку є психолог, який відповість на всі ваші питання, розвіє ваші сумніви. 

скачать dle 10.4фильмы бесплатно
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми радимо Вам зареєструватись або увійти на сайт під своїм ім'ям.

Додати коментар

І'мя:*
E-Mail:*
Коментар:
Напівжирний Нахилений текст Підкреслений текст Перекреслений текст | Вирівнювання по лівому краю По центру Вирівнювання по правому краю | Вставка смайликів Вставка лінкуВставка захищеного лінку Вибір кольору | Прихований текст Вставка цитати Перетворити вибраний текст з транслітерації в кирилицю Вставка спойлера
Введіть код: *
оновити, якщо не видно коду